Saturday, April 1, 2023
No menu items!

Gestionarea furiei

A ști să recunoaștem și să exprimăm furia în moduri adecvate poate ajuta oamenii să atingă obiectivele, să gestioneze situațiile de urgență și să rezolve problemele.

Ce este furia?

Furia este o emoție foarte puternică care poate proveni din sentimente, inclusiv frustrare, rănire, enervare și dezamăgire. Furia este o emoție umană normală, care poate varia de la iritare ușoară până la furie puternică.

Furia poate fi dăunătoare sau de ajutor, în funcție de modul în care este exprimată. A ști să recunoaștem și să exprimăm furia în moduri adecvate poate ajuta oamenii să atingă obiectivele, să gestioneze situațiile de urgență și să rezolve problemele. Cu toate acestea, pot apărea probleme dacă oamenii nu reușesc să-și recunoască și să-și înțeleagă furia.

Care sunt pericolele furiei reprimate?

Furia suprimată poate fi o cauză de bază a anxietății și depresiei. Furia care nu este exprimată în mod corespunzător poate perturba relațiile, poate afecta tiparele de gândire și comportament și poate crea o varietate de probleme fizice. Furia cronică a fost legată de probleme de sănătate, cum ar fi hipertensiune arterială, boli de inimă, dureri de cap, tulburări ale pielii și probleme digestive. În plus, furia poate fi legată de probleme precum criminalitatea, abuzul emoțional și fizic și alte comportamente violente.

Ce pași pot face pentru a-mi gestiona furia?

  • Încercați să întrerupeți ciclul furiei cu tactici cum ar fi respirația profundă, vorbirea de sine pozitivă sau oprirea gândurilor tale furioase. Respirați adânc din diafragmă. Repeta încet un cuvânt sau o expresie calmă, cum ar fi „relaxează-te” sau „ia-o mai ușor”. Repetă-ți-o în timp ce respiri profund.
  • Deși a exprima mânia este mai bine decât a o menține, mânia ar trebui să fie exprimată într-un mod adecvat. Accesele frecvente de furie sunt adesea contraproductive și provoacă probleme în relațiile cu ceilalți. Izbucnirile de furie sunt, de asemenea, stresante pentru sistemul dumneavoastră nervos și cardiovascular și pot agrava problemele de sănătate. A învăța cum să folosești asertivitatea este modalitatea sănătoasă de a-ți exprima sentimentele, nevoile și preferințele. A fi asertiv poate fi folosit în locul folosirii furiei în aceste situații.
  • Căutați sprijinul altora. Vorbește despre sentimentele tale și încearcă să lucrezi la schimbarea comportamentelor tale.
  • Dacă întâmpinați dificultăți în a realiza când aveți gânduri furioase, păstrați un jurnal al când vă simțiți furios și enumerați gândurile care vă trec prin minte în momentul în care vă simțiți furios.
  • Încercați să obțineți o perspectivă diferită punându-vă în locul altei persoane.
  • Învață să râzi de tine și să vezi umor în situații.
  • Exersează abilitățile bune de ascultare. Ascultarea poate ajuta la îmbunătățirea comunicării și poate facilita sentimentele de încredere între oameni. Această încredere vă poate ajuta să faceți față emoțiilor potențial ostile.
  • Învață să te afirmi atunci când simți cu tărie ceva. Asertivitatea este un comportament învățat care se află între cele două extreme ale îmbutelierii emoțiilor sau explodării de furie. Când te afirmi, alegi să-ți exprimi sentimentele calm și direct, fără a deveni defensiv, ostil sau încărcat emoțional. Consultați-vă cărțile de autoajutorare despre asertivitate sau căutați ajutor de la un terapeut profesionist pentru a învăța cum să folosiți asertivitatea și abilitățile de gestionare a furiei.

Ce altceva pot face pentru a-mi face față mâniei într-un mod sănătos?

Dacă crezi că furia ta scăpa de sub control și are un efect negativ asupra vieții și relațiilor tale, s-ar putea să vrei să cauți ajutorul unui profesionist în sănătate mintală. Un psiholog sau un alt profesionist autorizat în domeniul sănătății mintale poate lucra cu dvs. pentru a dezvolta tehnici pentru a vă schimba gândirea și comportamentul ca răspuns la sentimentele de furie. Puteți învăța să vă gestionați furia într-un mod adecvat.

Alegeți-vă terapeutul cu atenție și asigurați-vă că solicitați tratament de la un profesionist care este instruit să predea abilitățile de gestionare a furiei și de asertivitate. În unele cazuri, terapeutul vă poate recomanda să consultați un medic pentru a vă prescrie medicamente care să vă ajute să faceți față problemelor psihologice, cum ar fi depresia sau anxietatea, care adesea stau la baza problemelor cronice de furie.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Menopauza

Nevralgia postherpetică

Nevralgia de trigemen

Cataracta

Recent Comments