Friday, April 19, 2024
No menu items!
HomeSpecialitatiPsiholog / PsihoterapeutTerapia online: este potrivită pentru tine?

Terapia online: este potrivită pentru tine?

Indiferent dacă căutați psihoterapie pentru stres, dificultăți de relație, doliu, depresie, anxietate sau altă problemă de sănătate mintală, consilierea online sau teleterapia poate fi o soluție eficientă.

Ce este terapia online?

Terapia online este furnizarea de consiliere profesională în domeniul sănătății mintale prin internet, de obicei prin chat video live, aplicație de mesagerie, e-mail sau prin telefon. Cunoscută și sub denumirea de teleterapie, sănătate telementală, e-terapie sau consiliere online, practica a crescut rapid în popularitate de la începutul pandemiei COVID-19, permițând unui pacient să se conecteze cu un terapeut calificat din siguranța și confortul. propria lor casă.

Terapia tradițională în persoană are loc de obicei în cabinetul unui terapeut și a fost folosită de mult timp ca un tratament eficient pentru multe probleme diferite de sănătate mintală și emoțională. Discuția cu un profesionist vă poate ajuta să depășiți obstacolele din viața dvs., să obțineți conștientizarea cauzei principale a problemelor dvs., să gestionați simptomele și să vă vindecați. De exemplu, studiile au arătat că terapia cognitiv-comportamentală (TCC) poate fi la fel de eficientă ca și antidepresivele în tratarea depresiei moderate până la severă, dar fără riscul unor efecte secundare dăunătoare sau neplăcute.

Cu toate acestea, nu trebuie să aveți de-a face cu o problemă de sănătate mintală diagnosticată, cum ar fi depresia sau anxietatea, pentru a beneficia de terapie. Dacă treci printr-o perioadă dificilă din viața ta, cum ar fi decesul, divorțul sau șomajul, terapia te poate ajuta. Chiar dacă vă confruntați cu preocupări de zi cu zi precum stres copleșitor, stima de sine scăzută sau probleme cu somnul, terapeutul potrivit vă poate oferi sprijin și îndrumări de specialitate și vă poate ajuta să faceți schimbări pozitive.

Este eficientă terapia online?

În timp ce terapia online este o formă mult mai nouă de terapie, dovezile actuale sugerează că pentru mulți oameni poate fi la fel de eficientă ca terapia în persoană. Dacă vorbiți din securitatea propriei case, vă poate fi chiar mai ușor să vorbiți despre problemele dvs. Terapia online vă permite, de asemenea, să comunicați cu un specialist calificat de oriunde în lume, evitând în același timp cheltuielile, timpul de călătorie și inconvenientele de a fi nevoiți să vă întâlniți în persoană.

Desigur, pot exista și unele dezavantaje semnificative ale terapiei online. În timp ce conectarea prin intermediul aplicației de text sau de mesagerie, de exemplu, poate fi o modalitate mai confortabilă de a comunica pentru unii, în special pentru cei mai tineri care au crescut folosind tehnologia, lipsa interacțiunii față în față îl răpește pe terapeut să-ți evalueze cel mai important lucru. limbajul corpului și tonul vocii. De asemenea, poate face mult mai dificilă construirea încrederii și a unui raport de sprijin între terapeut și pacient, ceea ce este crucial pentru succesul terapiei. Acest lucru poate fi realizat doar în persoană sau printr-un link video live.

În cele din urmă, cât de bine funcționează terapia online depinde adesea de aceiași factori care determină succesul oricărui tip de terapie: nivelul de conexiune pe care îl faci cu terapeutul tău, cât de mult poți să te deschizi și munca pe care ești dispus. a pune în proces. Pe lângă participarea la sesiunile tale, trebuie să aplici ceea ce ai învățat în situații din viața reală și să faci schimbări în stilul de viață sănătos care îți pot susține starea de spirit și sănătatea emoțională. Deși niciun terapeut – online sau în persoană – nu poate face munca grea de vindecare și creștere pentru tine, un terapeut bun poate folosi tehnologia disponibilă pentru a te ajuta să obții noi perspective și să-ți schimbi viața în bine.

Terapie online vs. terapie în persoană

Terapia online poate lua diferite forme – iar beneficiile și dezavantajele în comparație cu terapia în persoană pot varia în funcție de fiecare. Unii terapeuți oferă terapie online prin propriile cabinete private, în timp ce alții folosesc site-uri web sau directoare ale unor terțe părți pentru a intra în legătură cu pacienții. Unele dintre aceste servicii limitează contactul dintre terapeut și pacient la mesaje sau mesaje text live, în timp ce altele includ și apeluri telefonice săptămânale sau chat-uri video live. Acesta din urmă este cel care oferă cea mai apropiată experiență de terapia tradițională în persoană – și, prin urmare, este cel mai probabil să ofere aceleași recompense.

Deși posibilitatea de a suna, e-mail sau trimite mesaje terapeutului dvs. între sesiunile live poate fi extrem de utilă, experții sunt de acord că este cel mai eficient atunci când este utilizat pe lângă interacțiunea față în față – fie în persoană, fie prin video – și nu ca un înlocuitor pentru acesta.

De ce terapia necesită interacțiune față în față

Limbajul corpului și alte indicii nonverbale joacă un rol important în modul în care comunicăm ca ființe umane. Expresiile tale faciale, manierele, postura și tonul vocii pot comunica mult mai mult decât numai cuvintele tale. Într-un cadru de terapie, subtilitățile comunicării nonverbale pot fi cruciale pentru a-l ajuta pe terapeut să detecteze orice neconcordanțe între răspunsurile tale verbale și nonverbale. De asemenea, îi poate ajuta să recunoască lucrurile pe care ați putea să nu doriți sau nu le puteți exprima în cuvinte și să înțeleagă adevăratul sens din spatele a ceea ce spuneți.

În mod similar, interacțiunea față în față cu un terapeut – chiar și pe un ecran video – poate ajuta la crearea unei conexiuni între voi atât de importantă pentru succesul terapiei. Este mult mai ușor să construiești un sentiment de încredere cu cineva atunci când poți vedea emoțiile și empatia pe care le comunică nonverbal – decât să citești doar mesajele scrise sau să asculți o voce fără chip.

Pe lângă importanța interacțiunii față în față, există și alte aspecte de luat în considerare atunci când comparăm terapia online cu cea în persoană.

Beneficiile terapiei online includ:

Comoditate. Terapia online înseamnă că puteți accesa ajutor de oriunde aveți o conexiune rapidă la Internet. Nu trebuie să cheltuiți timp și bani călătorind la întâlniri, luptând cu traficul sau cu transportul public, parcând, stând într-o sală de așteptare, plătind pentru îngrijirea copiilor sau luându-vă concediu de la serviciu. Multe dintre obstacolele care îi împiedică pe oameni să caute terapie în persoană sunt eliminate prin comoditatea terapiei online.

Confort și siguranță. Consultarea unui terapeut online din confortul și securitatea propriei case te poate ajuta adesea să te deschizi, să fii mai vulnerabil și să faci față mai bine emoțiilor dificile care pot apărea în timpul unei ședințe de terapie. Dacă aveți probleme de mobilitate, boli cronice sau o afecțiune care poate face dificilă părăsirea casei – cum ar fi agorafobia sau tulburarea de anxietate socială, de exemplu – terapia online poate fi soluția ideală.

Selecţie. Online, un terapeut calificat vă este accesibil chiar dacă locuiți într-o zonă îndepărtată. Indiferent unde locuiți, selecția mai mare de specialiști online înseamnă, de asemenea, că aveți mai multe șanse să găsiți un terapeut cu experiență în rezolvarea problemei dvs. specifice. (Deși, în teorie, aveți acces la terapeuți din întreaga lume, în unele zone sunteți limitat la furnizori autorizați în statul sau țara în care locuiți.) Odată cu o opțiune mai mare, vine și un alt beneficiu important al terapiei online: este adesea mai ușor de păstrat. schimbând terapeuții până când găsești potrivirea potrivită pentru tine.

Ușurința comunicării. Când te întâlnești cu un terapeut doar o oră pe săptămână, uneori este dificil să-ți amintești tot ce ai trecut în săptămâna precedentă. Posibilitatea de a trimite un e-mail sau de a trimite mesaje terapeutului între sesiunile live vă permite să vă exprimați emoțiile și problemele în timp real pe măsură ce apar. Aspectul de mesagerie al unor servicii de terapie online poate fi, de asemenea, util pentru a vă urmări progresul și pentru a monitoriza eventualele eșecuri.

Confidențialitate. Mulți oameni încă simt un stigmat în privința tratamentului pentru probleme de sănătate mintală. Este mai ușor să primești un tratament online anonim decât să vizitezi un terapeut în persoană. Conectându-te online, nu există niciodată teamă de a lovi pe cineva pe care îl cunoști în parcarea terapeutului sau în sala de așteptare, de exemplu.

Dezavantajele terapiei online includ:

Probleme tehnice. Cu terapia online, te bazezi pe viteza conexiunii tale la internet și pe fiabilitatea dispozitivelor tale electronice. Dacă nu puteți reda filme online, este puțin probabil că veți putea susține un chat video neîntrerupt cu un terapeut. Desigur, chiar și cele mai bune conexiuni și echipamente pot întâmpina uneori probleme, perturbând sau limitând sesiunea de terapie.

Pierderea conexiunii emoționale. Pe cât de eficientă poate fi videoconferința, atunci când nu împărțiți fizic același spațiu ca și terapeutul, poate fi mai greu să vă conectați emoțional. Chiar și atunci când vorbiți prin video, unele semnale ale limbajului corpului se pot pierde. Terapeutul poate să nu vă vadă piciorul care bate sub masă, de exemplu, sau s-ar putea să vă fie mai greu să înțelegeți empatia și grija terapeutului.

Furnizori necalificați. Ca și în cazul căutării oricărui serviciu online, există întotdeauna riscul de a cădea pradă unui furnizor necalificat sau de nerecunoscut. Este important să verificați întotdeauna acreditările unui terapeut sau să utilizați un serviciu terț de renume care verifică toți consilierii de pe lista lor.

Terapia online nu este potrivită pentru toată lumea

Există încă unele situații în care terapia în persoană este preferabilă terapiei online. Dacă suferiți în prezent de o boală mintală severă, cum ar fi schizofrenia, sau vă simțiți sinucigași sau vă confruntați cu o altă situație de criză, un terapeut va fi într-o poziție mult mai bună pentru a vă ajuta să lucrați în persoană, decât de la distanță.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Consultații medicale online

X