Sunday, May 19, 2024
No menu items!
HomePsiholog / PsihoterapeutDepresieDurerea de sărbători: cum să faci față pierderii într-o perioadă de bucurie

Durerea de sărbători: cum să faci față pierderii într-o perioadă de bucurie

Este sezonul sărbătorilor, un timp care ar trebui să fie vesel și festiv. Dar pentru mulți oameni, această perioadă a anului poate fi dificilă, mai ales dacă tu sau cineva la care ții te lupți cu pierderea unei persoane dragi. Dacă simțiți durere în acest sezon de sărbători, știți că nu sunteți singuri.

Poate fi deosebit de dificil să faci față durerii în timpul sărbătorilor. Tradițiile sărbătorilor pot servi ca o amintire a ceea ce s-a pierdut, iar fericirea altora îi poate face pe indivizii îndurerați să se simtă izolați și singuri.

Cu toate acestea, există modalități de a face față durerii de sărbători pentru a te simți mai susținut pe tot parcursul sezonului. Să aruncăm o privire la câteva sfaturi despre cum să faceți față pierderilor în timpul sărbătorilor.

Cum să-i abordezi pe cei care se luptă cu o pierdere

Poate fi o provocare să abordezi pe cineva care este în doliu în perioada sărbătorilor. S-ar putea să fii îngrijorat să spui ceva greșit sau să-i faci să se simtă mai rău. Cu toate acestea, este important să vă adresați și să vă oferiți îngrijire și sprijin.

Cel mai bun mod de a-i aborda pe alții care se confruntă cu o pierdere majoră – sau care este probabil să fi avut. Durerea lor, exacerbată prin confruntarea cu un prim sezon de vacanță fără persoana iubită, este de obicei să nu facă altceva decât să le valideze sentimentele, să declare clar că ne pasă și dorim să fim de ajutor și apoi să ne ghidăm după răspunsul lor.

Mai jos sunt câteva sfaturi suplimentare despre cum să abordați pe cineva care este în doliu:
Recunoașteți pierderea lor. Este în regulă să le spui ceva despre ceea ce s-a întâmplat. Evitați expresii precum „cel puțin” sau „a fost bine”.
Asculta. Uneori, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să asculți.2 Lasă-i să vorbească despre persoana iubită și durerea lor. Evitați să dați sfaturi sau să le spuneți cum ar trebui să se simtă.
Oferiți sau extindeți ajutor practic. Întrebați dacă puteți face ceva pentru a ajuta, fie că faceți comisioane, gătiți o masă sau doar stați cu ei în tăcere. De asemenea, puteți lua inițiativa de a face ceva pentru a le ușura viața, deoarece poate fi copleșitor pentru cineva care este îndurerat să fie nevoit să se gândească la orice altceva.
Fii răbdător. Durerea este un proces și nu se întâmplă peste noapte. Lăsați-le timpul de care au nevoie pentru a se vindeca. Fiecare persoană întristează în felul său și în ritmul său. Extindeți compasiunea și harul și nu-i judecați pentru timpul sau modurile în care își pot exprima durerea și trece prin procesul de durere.

Cum să păstrezi în viață spiritul unei persoane dragi în acest sezon

Dacă te lupți cu pierderea unei persoane dragi în acest sezon de sărbători, există încă modalități de a-i menține spiritul aproape dacă te simți adevărat și onorabil să faci asta.

Terapeutul de căsătorie și familie observă că este important să vorbiți despre persoana iubită:

„Împărtășește povești cu alte persoane cărora le este dor de ei. Folosește-le numele în aceste conversații. Încearcă să păstrezi o amintire distractivă vie. În copilărie, obișnuiam să facem gogoși „secrete” cu tata (chiar dacă mama era implicată în asta și doar nu am vrut să iau parte). De fiecare dată când primesc gogoși cu propriii mei copii, fie că este o vacanță sau doar pentru că, vorbim mereu despre tatăl meu și despre gogoșile „secrete”.

Se recomanda de asemenea, să participați la tradiții care vă amintesc de persoana iubită:

„Mi-a plăcut să vizitez luminile de sărbători împreună cu mama mea, atât în copilărie, cât și ca adult. Când conduc acum, uitându-mă la aceste lumini, îmi trec în minte toate acele amintiri calde din copilărie de a sta în spatele mașinii uitându-mă la acele lumini. lumini.”

  • Modalități de a-și menține spiritul viu de sărbători
  • Decorează în culorile lor preferate.
  • Redați melodiile preferate de vacanță.
  • Pregătește-le mâncărurile preferate de sărbători.
  • Spune povești despre ei.
  • Includeți-le în tradițiile dvs. de sărbători.3
  • Afișați imagini cu ele vizibil.
  • Aprinde o lumânare în memoria lor.

Indiferent cum alegi să-ți onorezi persoana iubită în acest sezon de sărbători, știi că ei vor fi mereu alături de tine în spirit.

Cum să contezi pe alții

Dacă îndurerați în acest sezon de sărbători, este important să vă sprijiniți de ceilalți. Este important să anunți oamenii când te lupți și ce ar putea fi un declanșator pentru tine.

„De exemplu, anul trecut, am fost la un mesaj de grup cu doi dintre cei mai buni prieteni ai mei și ei vorbeau încântați despre filme de Crăciun, pe care pur și simplu nu mă mai descurc”. „De fiecare dată când ridicam telefonul și vedeam aceste texte, simțeam că sunt înjunghiat în inimă de o sabie minusculă. I-am întrebat dacă nu le deranjează să-și mute discuția din filmul de Crăciun la un alt text pentru că era greu pentru pe mine.”

Iată câteva alte modalități de a vă sprijini pe alții:
Căutați un grup de sprijin pentru durere. Aceasta poate fi o modalitate excelentă de a vă conecta cu alții care înțeleg prin ce treceți.4
Vorbeste cu un terapeut. Dacă te străduiești să faci față, discuția cu un profesionist poate fi de mare ajutor.
Petreceți timp cu familia și prietenii care vă susțin. Înconjoară-te de oameni care te vor face să te simți iubit și sprijinit.
Implică-te în comunitatea ta. Voluntariatul sau alte activități vă pot ajuta să vă îndepărtați mintea de durere și să vă facă să vă simțiți bine că îi ajutați pe alții.

Sfaturi pentru a procesa durerea în timpul sărbătorilor
Durerea poate fi dificil de rezolvat în orice moment, dar poate fi deosebit de greu în timpul sărbătorilor.

Blanchfield observă că sentimentele tale sunt valide și să te aștepți că pot fi imprevizibile: „Este în regulă dacă sărbătorile se simt perfect bine și este în regulă dacă vrei să te ascunzi sub o pătură până în ianuarie. Cel mai greu este să nu știi care dintre ele va merge. să fie sau când va avea loc un atac de durere.”

Iată câteva sfaturi pentru a vă ajuta să treceți și să vă procesați durerea în timpul sărbătorilor:

Recunoaște-ți durerea. Este în regulă să te simți trist în vacanță. Nu încerca să-ți îmbutelieze emoțiile și nu pretinde că totul este în regulă când nu este.
Vorbește despre persoana iubită. Menținerea memoriei lor vie poate fi o sursă de confort. Scrierea într-un jurnal de durere poate fi o altă modalitate de a vă procesa durerea.
Vorbeste cu cineva care intelege. Dacă te străduiești să faci față durerii tale, poate fi util să vorbești cu un prieten sau cu un membru al familiei care a trecut printr-o experiență similară.
Luați lucrurile pe rând. Durerea este un proces și necesită timp. Nu încerca să te grăbești.
Aveți grijă de dumneavoastră. Asigurați-vă că aveți grijă de nevoile voastre fizice și emoționale în această perioadă. Mâncați mese sănătoase, odihniți-vă din plin și găsiți modalități de relaxare și de stres.
Fă ceea ce ți se pare bine. Nu există o modalitate corectă sau greșită de a face față durerii. Fă ceea ce ți se pare cel mai confortabil, fie că petreci timp singur sau ești în preajma altor persoane.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Consultații medicale online

X